Specificaties
- Datum eerste registratie10-02-1995
- KentekenLB-NP-19
- Aantal deuren4
- Aantal zitplaatsen4
- Topsnelheid250 km/u
- Laadvermogen485 kg
- GVW2.160 kg
- Totale afmetingen (lxbxh)475 x 180 x 141 cm
- Wielbasis280 cm
- Cilinderinhoud4.973 cc
- Aantal cilinders8
- KleurZwart
- Motorrijtuigenbelasting€ 293,- tot € 320,- per kwartaal
- Gewicht (leeg)1.675 kg
- Modeldatum vanaf1993
- Constructiedatum1995-02
- BTW verrekenbaarNee (margeregeling)Bent u ondernemer? Dit voertuig wordt verkocht onder de margeregeling. U kunt over de aanschaf geen BTW als voorbelasting aftrekken.
- APKbij aflevering
- Onderhoudsboekjes aanwezigJa
Opmerkingen
De Mercedes-Benz 500 E is een krachtige versie van de W124 die Mercedes-Benz van 1990 tot 1995 verkocht. dit was een samenwerking met Porsche. Terwijl de technische afdeling volledig bezig was met de ontwikkeling van de nieuwe S-Klasse, gaf Mercedes-Benz Porsche in 1989 de opdracht om het W124-chassis opnieuw te ontwerpen zodat de 5,0 liter V8 die in de SL werd gebruikt erin zou passen, samen met de nodige veranderingen aan de ophanging. systeem en aandrijflijn. Toen de auto klaar was, bleek dat de verbrede vleugels op drie plaatsen niet door de W124-assemblagelijn in Sindelfingen pasten. Daarom kreeg Porsche ook de opdracht om de auto te assembleren. Als neveneffect zorgde deze regeling voor werkdruk voor de Porsche-fabriek, aangezien het bedrijf op dat moment in een crisis verkeerde en de fabriekscapaciteit onderbenut was.
Tijdens de productie leverde Mercedes-Benz onderdelen aan Porsche's "Reutter-Bau" -fabriek in Zuffenhausen (een stadsdeel van Stuttgart), waar het 500 E-chassis met de hand werd geassembleerd. Toen het chassis klaar was, werd het per vrachtwagen naar de Mercedes-Benz-assemblagefabriek in Sindelfingen vervoerd om daar te worden geverfd. Zodra de lak droog was, werd het gelakte chassis teruggestuurd naar Porsche's "Rössle-Bau" in Zuffenhausen, waar de motor werd geplaatst en de auto werd voltooid. Voor de eindinspectie en aflevering werden de voertuigen opnieuw naar Sindelfingen vervoerd. Dit proces duurde maar liefst 18 dagen per auto.
Het ontwerp begon in 1989. Tot modeljaar 1993 '500 E' genoemd, voor modeljaar 1994 kreeg hij samen met de rest van de reeks een facelift en werd hij omgedoopt tot 'E 500'. Het door Porsche gebouwde chassis werd ook gebruikt voor de productie van de 400 E (W124.034), die technisch identiek was aan zijn grote broer, afgezien van de 4,2 liter V8 die ook in de S-Klasse werd gebruikt en enkele andere kleine wijzigingen. De 400 E (later omgedoopt tot 'E 420') werd geproduceerd in Sindelfingen, omdat hij de verbrede vleugels ontbeerde en dus perfect ingetogen was omdat hij eruitzag als een van zijn kleinere broers en zussen. Tijdens het modeljaar 1994 introduceerde Mercedes-Benz de E 500 Limited-variant. Oorspronkelijk bedoeld als een uitrustingspakket in beperkte oplage, waarvan er 500 zouden worden geproduceerd, produceerde Mercedes-Benz uiteindelijk maar 951 van deze modellen.
009U SONDERLACKIERUNG - SAPHIRSCHWARZ
032 TAIWAN AUTOM. GETRIEBE (GERAEUSCHMASSNAHME)
241 FAHRERSITZ LINKS ELEKTRISCH VERSTELLBAR MIT MEMORY
242 FAHRERSITZ RE. ELEKTR.VERSTELLBAR M.MEMORY
249 INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDBAR
288 Sitze Multikonturlehne für Fondeinzelsitze links und rechts
305 STAUBFILTER
412 SCHIEBE-HEBE-DACH ELEKTRISCH IN STAHLAUSFÜHRUNG
441 LENKSÄULE ELEKTRISCH EINSTELLBAR (202/170/168 MECHANISCH EINSTELLBAR)
511 RADIO MB EXQUISIT MIT VK UND RDS (PANASONIC)
540 ROLLO ELEKTRISCH FÜR HECKFENSTER
552 EINBRUCH- UND DIEBSTAHLWARNANLAGE FUER DIE SCHWEIZ
570 ARMAUFLAGE VORN MIT FACH
581 KLIMATISIERUNGSAUTOMATIK
620 ABGASREINIGUNGSANLAGE
630 ECE-WARNDREIECK
658 LEICHTMETALLRAEDER EVO - DESIGN
682 FEUERLÖSCHER
732 HOLZAUSFÜHRUNG VOGELAUGENAHORN SCHWARZ
810 SOUND-SYSTEM (BOSE)
819 CD-WECHSLER ALPINE IM KOFFERRAUM
823 ZUSATZTEILE FÜR SCHWEIZ, NUR IN VERBINDUNG MIT KATALYSATOR (CODE 620)
866 TECHNISCHE ÄNDERUNG MODELLJAHR 95
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
882 INNENRAUMABSICHERUNG MIT ABSCHLEPPSCHUTZ
884 HECKDECKELZUSATZSICHERUNG
885 SCHLIESSANLAGE MIT INFRAROT-FERNBEDIENUNG UND WEGFAHRSPERRE
958 SONDERMODELL (LIMITED VERSION)
Meer opmerkingen
Tijdens de productie leverde Mercedes-Benz onderdelen aan Porsche's "Reutter-Bau" -fabriek in Zuffenhausen (een stadsdeel van Stuttgart), waar het 500 E-chassis met de hand werd geassembleerd. Toen het chassis klaar was, werd het per vrachtwagen naar de Mercedes-Benz-assemblagefabriek in Sindelfingen vervoerd om daar te worden geverfd. Zodra de lak droog was, werd het gelakte chassis teruggestuurd naar Porsche's "Rössle-Bau" in Zuffenhausen, waar de motor werd geplaatst en de auto werd voltooid. Voor de eindinspectie en aflevering werden de voertuigen opnieuw naar Sindelfingen vervoerd. Dit proces duurde maar liefst 18 dagen per auto.
Het ontwerp begon in 1989. Tot modeljaar 1993 '500 E' genoemd, voor modeljaar 1994 kreeg hij samen met de rest van de reeks een facelift en werd hij omgedoopt tot 'E 500'. Het door Porsche gebouwde chassis werd ook gebruikt voor de productie van de 400 E (W124.034), die technisch identiek was aan zijn grote broer, afgezien van de 4,2 liter V8 die ook in de S-Klasse werd gebruikt en enkele andere kleine wijzigingen. De 400 E (later omgedoopt tot 'E 420') werd geproduceerd in Sindelfingen, omdat hij de verbrede vleugels ontbeerde en dus perfect ingetogen was omdat hij eruitzag als een van zijn kleinere broers en zussen. Tijdens het modeljaar 1994 introduceerde Mercedes-Benz de E 500 Limited-variant. Oorspronkelijk bedoeld als een uitrustingspakket in beperkte oplage, waarvan er 500 zouden worden geproduceerd, produceerde Mercedes-Benz uiteindelijk maar 951 van deze modellen.
009U SONDERLACKIERUNG - SAPHIRSCHWARZ
032 TAIWAN AUTOM. GETRIEBE (GERAEUSCHMASSNAHME)
241 FAHRERSITZ LINKS ELEKTRISCH VERSTELLBAR MIT MEMORY
242 FAHRERSITZ RE. ELEKTR.VERSTELLBAR M.MEMORY
249 INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDBAR
288 Sitze Multikonturlehne für Fondeinzelsitze links und rechts
305 STAUBFILTER
412 SCHIEBE-HEBE-DACH ELEKTRISCH IN STAHLAUSFÜHRUNG
441 LENKSÄULE ELEKTRISCH EINSTELLBAR (202/170/168 MECHANISCH EINSTELLBAR)
511 RADIO MB EXQUISIT MIT VK UND RDS (PANASONIC)
540 ROLLO ELEKTRISCH FÜR HECKFENSTER
552 EINBRUCH- UND DIEBSTAHLWARNANLAGE FUER DIE SCHWEIZ
570 ARMAUFLAGE VORN MIT FACH
581 KLIMATISIERUNGSAUTOMATIK
620 ABGASREINIGUNGSANLAGE
630 ECE-WARNDREIECK
658 LEICHTMETALLRAEDER EVO - DESIGN
682 FEUERLÖSCHER
732 HOLZAUSFÜHRUNG VOGELAUGENAHORN SCHWARZ
810 SOUND-SYSTEM (BOSE)
819 CD-WECHSLER ALPINE IM KOFFERRAUM
823 ZUSATZTEILE FÜR SCHWEIZ, NUR IN VERBINDUNG MIT KATALYSATOR (CODE 620)
866 TECHNISCHE ÄNDERUNG MODELLJAHR 95
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
882 INNENRAUMABSICHERUNG MIT ABSCHLEPPSCHUTZ
884 HECKDECKELZUSATZSICHERUNG
885 SCHLIESSANLAGE MIT INFRAROT-FERNBEDIENUNG UND WEGFAHRSPERRE
958 SONDERMODELL (LIMITED VERSION)
Accessoires
- Airbag bestuurder
- Airbags voor
- Airconditioning
- Alarmsysteem
- Anti blokkeer systeem
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Automatische Stabiliteits Controle
- Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
- Boordcomputer
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Buitentemperatuurmeter
- Bumpers in carrosseriekleur
- Centrale deurvergrendeling
- Centrale deurvergrendeling afstandbediend
- Climate control
- Cruise Control
- Elektrisch bedienbaar schuifdak
- Getint glas
- Hoofdsteunen achter
- Houtinleg
- In hoogte verstelbaar stuur
- Koplampen met wis-was installatie
- Lederen stuurwiel
- Middenarmsteun achter
- Middenarmsteun voor
- Mistlampen voor
- Radio
- Reservewiel
- Sportinterieur
- Sportstoelen
- Sportstuur
- Stoelen in hoogte verstelbaar
- Stoelverwarming voor
- Stuurbekrachtiging
- Toerenteller
- Traction control
- Verstralers
- Voorruitverwarming
- Warmtewerend glas
- Witte knipperlichten
Afleverpakketten
BOVAG 40-punten check |
---|
BOVAG 40-Puntencheck |
75,00 (meerprijs) |
BOVAG Afleverbeurt |
---|
BOVAG Afleverbeurt |
150,00 (meerprijs) |
NB: BOVAG 12 mnd, BOVAG 6 mnd wettelijk niet toegestaan! BOVAG g |
---|
BOVAG garantie (12 maanden), BOVAG 40-Puntencheck, BOVAG Afleverbeurt |
550,00 (meerprijs) |